2013. március 15., péntek

Pillecukor, mályvacukor (Marshmallow)


Hogy miért nem készítettem eddig? Talán mert túl bonyolultnak gondoltam, és nem mertem nekiállni? Hát nagyot tévedtem. Szuper egyszerű elkészíteni, nem időigényes (leszámítva amit a hűtőbe kell tartani), és nem utolsó sorban finom is. :) Én most vaníliásan készítettem el, de következőkor majd megpróbálom ízesíteni valamilyen szörppel vagy gyümölcspürével, talán majd jobban is mutatna ha színes.
Nekem egy kicsit édesnek tűnt, jó tudom nem is lehet másmilyen, hiszen csupa cukor, de a férjemnek nagyon- nagyon ízlett, holnap lesz repeta. :D
A receptet Wise Lady-nél találtam. :)

Hozzávalók:

- 8 g zselatinpor
- 3 ek víz

- 150 g cukor (nálam 30 g vaníliás cukor + 120 g kristálycukor)
- 50 ml víz
- 1 evőkanál méz
- csipet só

Hempergetni:

- 1 ek porcukor
- 1 ek kukorica keményítő

Elkészítés:

A habverő edénybe beletesszük a zselatinport, hozzáadunk 3 ek vizet és elkavarjuk.

Egy lábosba a vizet feltesszük forrni a cukrokkal és mézzel. Kb 3-4 percig forraljuk kis lángon (egy kicsit habzik), majd levesszük a tűzről. Egy kristálytiszta szirupot kell kapjunk.

A forró szirupból 2-3 evőkanállal hozzákavarunk a zselatinhoz és mixerrel elkeverjük. Fokozatosan hozzáadjuk a többi szirupot is és a csipetnyi sót és a mixer alacsony fokozatán 6-7 percig tovább keverjük.
Ezután felkapcsoljuk a maximum fokozatra és újabb 1-2 percig habosítjuk. Akkor jó ha egy hófehér, megkeményedő és nyúlós habot kapunk.

Egy kb. 13x18 cm-es dobozt vagy edényt (én fagyis dobozt használtam) fóliával kibéleljük, vékonyan megkenjük olajjal és beleöntjük a habot. Ha nem sima a teteje, akkor egy kicsit elegyengetjük egy olajos kanállal.
Hűtőbe tesszük kb. 2-3 órára.
Ezután kiemeljük a dobozból, eltávolítjuk a fóliát és konyhai ollóval felvágjuk kisebb kockákra.


Egy tálkába elkeverjük a porcukrot és a keményítőt, majd mindegyik pillecukor kockát meghempergetjük benne. Én ahogy vágtam, már hempergetem is bele a keményítős porcukorba, mert hanem összeragadnak a pillecukor kockák.
A felesleges port lerázzuk róla és egy dobozba hideg helyen tároljuk.


8 megjegyzés:

  1. Jól sikerült ! Már én is kipróbáltam finom volt! A napokban találtam egy olyan receptet amihez nem is szükséges zselatin, kifogom próbálni azt is majd valamikor!:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva. :)
    Várom a zselatin mentes receptet, azt is kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Én is mindig nehéznek gondoltam, nagyon szép lett:) Mondjuk tőlem nem hiányzik a cukor:)

    VálaszTörlés
  4. Én sem próbáltam még, de a képeid meggyőzőek, nagyon is! :)

    VálaszTörlés
  5. Régóta szemezgetek a pillecukor készítésével, mert én még imádom is. Én sem mertem eddig, talán éppen ideje!!!:-)
    Jól jönne most nekem abból szép fehér halomból!:-))

    VálaszTörlés
  6. Azta, de jó! Én eddig nem próbáltam, a párom mind mondja, szeretne majd kint sütögetni:-) mindig azt gondoltam, hogy tojásfehérje van benne, de látom nem. Na, majd kipróbálom! :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet!:)En tennek bele vaniliat s fahejet:)

    VálaszTörlés
  8. Fel is iratkoztam hozzad,mert tetszenek a receptjeid:) Nem tudom,milyen anyanyelvu vagy,en a blogom romanul irom s vannak tok jo receptjeim (ez most bekepzelt volt:P),de nem tudom,h ertened-e:) Tegnap is nagyon beajanltam valakinek s aztan vettem eszre,h nem erdelyi:)))

    VálaszTörlés