2013. augusztus 2., péntek

Lágy mézes kenyér



Szeretjük a mézes sütiket, és még ha fűszerekkel is van ízesítve, még finomabb egy pohár tejjel vagy tejeskávéval. :)
Még a készítése előtt kérdeztem Mónikát, hogy nem lesz-e túl édes a süti, túl soknak véltem a méz mennyiségét. Aztán megnyugtatott, hogy ez a mennyiség kell bele, így lesz finom. Amikor elkezdtem készíteni, a cukor a tojással habosra volt keverve és mértem a mézet, nagy meglepetésemre csak 10 dkg volt az üvegbe. Este volt, mézet ilyenkor már sehol sem kapni, eldobni azért nem szerettem volna, így csak 10 dkg méz került bele. Egy kicsit kemény is lett a massza amikor a lisztet adtam hozzá, így még szükségem volt egy kis tejre hogy lazítsam. Nekünk így is ízlett, kevesebb mézzel.
Én most azt írom le, hogy én hogy készítettem, az eredeti receptet Mónikánál nézhetitek meg.

Hozzávalók:

- 6 dkg porcukor
- 2 tojás
- 25 dkg méz (nálam 10 dkg méz + 0,6 dl tej)
- 1 késhegynyi fahéj
- 1 késhegynyi szegfűszeg
- 28 dkg liszt
- 1 cs sütőpor

Elkészítés:


A porcukrot az egész tojásokkal habosra keverjük. Ezután hozzácsurgatjuk a langyos mézet és összekavarjuk.

A lisztbe elkeverjük a sütőport, a fahéjat és a szegfűszeget, majd váltakozva a tejjel, a mézes masszához keverjük.

Egy kalácsformát kivajazunk és lisztezünk, majd beleöntjük a masszát, tetejét elsimítjuk.

Előmelegített sütőben, közepes tűznél megsütjük. Végezzünk tűpróbát!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, kicsit karácsonyi hangulatú:) Egy Horváth Ilona könyvben is van egy puha mézes, hasonló, abba is rengeteg méz kell, de szerintem is finom kevesebbel is:)

    VálaszTörlés
  2. A héten a fiam mézes kekszet kért, olyat amit karácsonykor szoktunk sütni. Hát megsütöttük:-)
    Ahogy nézem a receptet, az íz a kekszhez hasonló. Szép is lett, legközelebbi mézes kérésénél kipróbáljuk:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, egy kis vajjal meg egy csésze tejjel, kávéval tökéletes reggeli! :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök hogy elkészült, nagyon szép lett a kenyér állaga így is. Viszem is a linket és a képet a recept mellé.

    VálaszTörlés