2014. április 28., hétfő

Kívül-belül csokis keksz



Még mindig a Húsvét előtti receptek egyikét hoztam ma, egy finom, omlós kakaós kekszet, ami csokikrémmel van töltve. A recept Praliné Zsuzsitól származik, és a divány.hu-n bukkantam rá pár hónappal ezelőtt.
Nagyon finom a keksz, elég gyorsan meg is van, csak az a baj, hogy ebből a mennyiségből csupán 15-16 darab töltött keksz lesz. Ezért ajánlatos dupla, vagy akár tripla adaggal kezdeni, ha azt szeretnénk, hogy másnapra is maradjon. :)

Hozzávalók a kekszhez:

- 9 dkg liszt
- 3 dkg kukoricaliszt
- 3 dkg kakaópor
- 9 dkg vaj
- 5 dkg porcukor
- 1 tojássárga
- tejföl, amennyit felvesz (nekem 1 ek)

Hozzávalók a krémhez:

- 7,5 g habtejszín
- 7,5 dkg étcsoki
- 2 tk méz

Elkészítés:

A keksz száraz hozzávalóit egy nagyobb tálba szitáljuk és a vajjal összemorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojássárgát és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. A tejföllel óvatosan bánjunk, meglehet hogy nem lesz szükség rá, vagy csak 1-2 teáskanálnyi elég is lesz.
Gombóccá formáljuk a masszát, alufóliába csomagoljuk, és kb. fél-egy órát hűtőbe tesszük pihenni.

Ezután a tésztát lisztezett munkafelületen kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk és tetszőleges kiszúróval kiszaggatjuk. Kisebb kiszúróval mintát is nyomhatunk a tészta tetejére, de akár el is hagyható.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk a kekszeket, és 180 fokon kb. 12 percig sütjük. 10 perc sütés után figyeljük, mert hamar megéghetnek, amint az én kekszeimen is láthatóak. Csak 1 percre mentem ki a konyhából és amire visszaértem, már egy kicsit megégtek a kekszek szélei. 

A sütőből kivéve rácsra tesszük és hagyjuk kihűlni.

A töltelékhez a tejszínt és mézet forrásig melegítjük, majd a darabokra tört csokira öntjük, és kézi habverővel egyneművé keverjük. Hagyjuk kihűlni, amíg olyan pudingsűrűségű nem lesz (esetleg hűtőbe is tehetjük kb. 30 percet), majd két-két kekszet összeragasztunk a krémmel.

A töltött kekszeket légmentesen záró dobozban tároljuk, már ha lesz amit. ;)

2 megjegyzés: